CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday 15 November 2012

esok lusa dah nak exam , 
assignment masih lagi bertimbun . 
hari ni siap satu , tengok2 ada lagi .
bila la nak habis sume kerja aku ni ?

kadang2 , tension gak slalu je kene ngadap sume benda alah ni . 
kan best kalau aku skunk tgh melepak kat mamak ngn budak2 ni .
pergh ~ syoknya teh tarik di pagi subuh ni . 

sikit lagi dah KeechupManez , bersabarlah . 
ni final year , mggu depan dah final exam .
pejam celik pejam celik , 
dah 2 tahun aku buang masa kat sini .

rasa macam menyesal pun ada datang sini . 
tapi perasaan kat sini dan kenangan kat sini 
ada yg pahit , ada yg manis .
hurm ~ rasa macam zaman sekolah dulu .

pasni , bila dah keluar dari sini . 
dah susah nak berjumpa dengan kawan2 kat sini lagi .
mak aku cakap , kawan datang dan pergi .
 betul lah orang tua tu cakap .

masing2 aku dah nampak hala tuju hidup diorang .
aku ? aku masih mencari di mana harus aku berpijak
dan bertapak .

bumi Allah s.w.t ni terlalu luas .
mungkin ada suatu tempat untuk aku .

Ya !! aku harus yakin !
rezeki ada dimana2 .
 hanya tuhan yang menentukan.
kepada-Mu aku berserah .

mungkin perjalanan hidup aku masih baru .
mungkin aku masih belum kenal manikam dan jauhari
walaupun hari ni mcam palat .
esok masih ada untuk aku
jika diizinkan oleh-Nya.

hidup tanpa tujuan ,
ibarat layang2 terputus talinya .
aku masih punya ibu .
ibu segalanya buat aku .

ibu , doakan kejayaan anakmu ,
semua yang kubuat hanyalah untukmu ibu .
niat membahagiakanmu . 
ingin benar membalas jasamu .

Ya Allah , tabahkanlah aku , redhailah aku .
kepadamu aku bersujud .
darimu aku datang ,
kepadamu jua aku kembali .

 

0 komen: